Serious Request scoort ook op Twitter

De opening van de actie Serious Request in het Glazen Huis in Leiden heeft tot een piek in berichten op social media geleid, zo blijkt uit een meting met de Social Media Scan van RenM|Matrix. Alleen al op Twitter liep het aantal berichten met termen als Glazen Huis, 3FM of Serious Request sinds afgelopen zondag op tot vele tienduizenden per dag. Ook de stad Leiden, waar het Glazen Huis dit jaar te vinden is, is een trending topic. Over city marketing gesproken. 

Onderstaande grafiek laat de frequentie zien waarmee de termen Serious Request, 3FM, Glazen Huis en Leiden de afgelopen 2 dagen op Twitter zijn genoemd. De term Serious Request werd in totaal meer dan 25.000 keer gebruikt, 3FM kwam ongeveer net zo vaak voor. De stad Leiden werd bijna 10.000 keer genoemd. Kijken we naar begrippen die vaak genoemd worden in combinatie met deze actie, dan blijkt de Beestenmarkt, de plek waar het Glazen Huis in Leiden gevestigd is, daar één van te zijn. Ook de namen van de deelnemende dj’s en Snow Patrol, die de opening muzikaal begeleidde, worden vaak genoemd in combinatie met één van onderstaande vier termen: 

Naast de meer traditionele kanalen als radio en televisie, blijken nu dus ook internet en social media een belangrijke rol te spelen in het onder de aandacht brengen van de actie Serious Request. Mooi om te zien, laten we hopen dat dit zich vertaalt in een record opbrengst!