Grand Prix Customer Media

De Grand Prix Customer Media werd dit jaar voor het eerst gezamenlijk georganiseerd door Logeion en SMIN. RenM|Matrix is al jaren lid van de jury die de prijzen toekent. Dit jaar was Bert Brounts lid van de jury Interne Media. In die categorie ging de hoofdprijs naar Hechter, het personeelsblad van SNS Reaal. In de categorie BtC ging De Kleur van Geld van Triodos Bank met de eer strijken en bij BtB was die rol weggelegd voor Q Magazine van Delta Lloyd. 

Bert Brounts schrijft: het jureren van de bijna 30 titels die hadden ingezonden in de categorie Interne Media was zoals gebruikelijk weer een hele klus. Elke editie moet beoordeeld worden op een vijftal hoofdcriteria: strategie, middelenkeuze, vorm, inhoud en effectiviteit. Als onderzoeker werd ik geacht met name aandacht te besteden aan het laatste criterium om na te gaan in hoeverre de beoogde strategische doelen ook daadwerkelijk gerealiseerd werden, liefst met onderzoekscijfers als bewijsmateriaal. Maar vooral het feit dat de inzendingen onderling vaak moeilijk te vergelijken zijn maakt het juryproces moeilijk. Sommige inzenders sturen hun personeelsblad in als prijsvechter en willen zich vooral onderscheiden door creativiteit in vorm en inhoud daarvan. Anderen presenteren hun interne communicatie vanuit een totaalconcept, waarbij het blad een onderdeel vormt van een mix van gedrukte en digitale middelen. Het aanwijzen van een winnaar krijgt dan vaak het karakter van een compromis.