Bedankt voor het vertrouwen

Veel opdrachtgevers hebben inmiddels hun voordeel kunnen doen met de resultaten uit klanttevredenheidsonderzoek dat RenM|Matrix voor hen mocht uitvoeren. Wij doen dat soort onderzoek echter niet alleen voor onze opdrachtgevers, zelf zijn wij ook geinteresseerd in hun oordeel over de kwaliteit van onze dienstverlening. Daarom doet RenM|Matrix al enkele jaren permanent klanttevredenheidsonderzoek onder onze opdrachtgevers.

Dat doen wij niet alleen op grond van onze status als Research Keurmerk Bureau, noblesse oblige, maar ook vanuit het besef dat loyale klanten voor de continuiteit van onze onderneming minstens zo belangrijk zijn als het werven van nieuwe. Met de inzichten uit het tevredenheidsonderzoek onder onze klanten proberen wij u nog beter van dienst te zijn.

De uitkomsten lieten ook afgelopen jaar weer zien dat wij meer dan redelijk in die doelstelling lijken te slagen. Op een schaal van 1 (zeer slecht) tot en met 5 (zeer goed) kregen wij van onze klanten gemiddeld 4,2 voor de technische kwaliteit (state of the art) van ons onderzoek en 4,1 voor de functionele kwaliteit (duidelijkheid en bruikbaarheid van de resultaten). Nu mag je van een Research Keurmerk Bureau uiteraard ook verwachten dat ze hun vak verstaan. Misschien belangrijker is daarom de waardering die wij krijgen voor onze relationele kwaliteit (inleving en samenwerking met de opdrachtgever). Daarvoor kregen wij van onze klanten gemiddeld 4,3!

Blijkbaar leidt niet alleen de kwaliteit van het geleverde werk, maar zeker ook de de manier waarop die in samenwerking tot stand kwam, tot positieve ervaringen bij onze opdrachtgevers. Dat lijkt bevestigd te worden door de loyaliteit van onze klanten. Een grote meerderheid (88%) zei het afgelopen jaar, bij een volgende gelegenheid, (waarschijnlijk) weer offerte bij ons aan te vragen. Meer dan de helft (59%) zou dat zelfs zeker weer doen. Bovendien kan ruim een derde (35%) worden beschouwd als promoter van RenM|Matrix. Hoewel er nog altijd ruimte voor verbetering is, willen wij deze mooie resultaten natuurlijk graag met u delen. Tegelijk biedt ons dat ook een goede gelegenheid om u, onze relaties, te bedanken voor uw loyaliteit.